driestarreis-uganda-2022.reismee.nl

Oeirgoeren 9/6/2022

Hallo!

Vandaag nemen we u mee naar develdenin Uganda. We zijn op bezoek geweest bij boeren die samen sparen voor hun eigen doelen en mochten daar dan ook helpen. We hebben geholpen met het wieden met de gereedschap van de mensen daar. In het zonnetje stonden daar dan een paar Nederlanders een poging te doen tot het ontwijken van de maïs en casaver. Maar het ging niet zoals het hoorde bleek uit het gelach van de Ugandezen. Hierna hebben we water gehaald bij een klein riviertje en deze, net als de inwoners van Afrika, geprobeerd om op onze hoofden te dragen. Maar ook daar werd er hard gelachen, de balans van Nederlanders is toch iets minder dan verwacht. Het water hebben we gebruikt voor het maken van thee en, je verwacht het niet, alcohol. Ook hebben we nog gezongen en gedanst met de Ugandezen wat heel erg gezellig was. De mensen zijn allemaal heel gastvrij en de kinderen voelen zich op hun gemak. Dat zorgde er dan ook voor dat er per persoon zeker wel 3 kinderen omheen stonden.

Dit was de recap van vandaag, tot morgen!

Esther Uijl

Haii, komen er ook nog leuke fotos van al deze belevenissen??

Ria Tromp

Wat een belevenissen weer.
Ik zou het ook leuk vinden om te zien hoe jullie water op je hoofd dragen en hoe jullie op het land aan het werken zijn.
Lieve groeten allemaal

Martha Krijger

Wat beleven jullie veel! Echt heel erg leuk. Wat is Gods schepping mooi hè, nu zie je weer een heel ander deel.

Rien Uijl

Een foto van die mislukte emmers water op je hoofd zou ook wel leuk geweest zijn...

Riet Grabijn

Mooi is het daar hè, ook 's avonds, de sterrenhemel.
Maar hoe ging dat nou met die emmers water? Jullie waren natuurlijk kleddernat. Niet erg natuurlijk, want jullie komen immers uit een kikkerlandje! De mensen zijn daar erg aardig hè, kijken toch wel een beetje tegen 'ons' op. Hoeft niet, maar dat zien ze zelf niet. Jullie thuisreis komt er alweer aan.
Dus: welkom terug!

Helprich

Beste Sharon en andere reisgenoten,
Geweldig om jullie verhalen te lezen en foto's te zien!
Een goed terugreis gewenst!
Hartelijke groet